Для вас, батьки

Консультація:  "Навіщо стежити за поставою".

Батькам важливо уважно і постійно стежити за поставою дитини з перших днів занять за письмовим столом. Адже порушення постави, сколіоз та інші захворювання хребта виникають саме в ранньому дитинстві. Підвищені навантаження на хребет посилюють втому і стомлюваність. Малюк стає розсіяним, менш сконцентрованим і уважним, гірше засвоює новий матеріал.

Важливо навчити дитину, як правильно сидіти за робочим столом. І тоді за шкільною партою, коли більшу частину часу діти проводять у сидячому положенні, він самостійно зможе контролювати положення спини. А вдома важливо, щоб навчальне місце було обладнано комфортно з урахуванням фізіологічних особливостей малюка. Важливо правильно підібрати по висоті стілець і стіл.








Коли виникають надзвичайні ситуаціі, дуже важливо не панікувати, а навпаки, діяти згідно правилам.Пропонуємо ознайомитися з ними.






Шановні батьки!Вітаємо з наступаючими святами- Новим роком, Різдвом.Бажаємо всім родинам міцного здоров'я, добробуту, злагоди, мирного неба, святкового настрою!Та не забуваємо про безпеку під час новорічних свят.Бережіть себе та своїх близьких.



Шановні  батьки, вітаємо вас 
з Днем Незалежності!
 Бажаємо мирного неба, міцного здоров'я,добробуту та злагоди у ваших сім'ях!






















Літній відпочинок дітей
Поради батькам
 
Літо прийшло! З ним ми пов’язуємо свої мрії про відпочинок, про виїзд на природу. Особливо хочеться порадува­ти літнім відпочинком дітей. Прагнення батьків оздоровити своїх дітей — ма­буть, сьогодні єдина сила, яка здатна це реалізувати.
Отже, літнє оздоровлення дітей — справа батьків.
Шановні, татусі та мами, даємо вам де­які поради щодо організації ігрової діяльності з малечею.
Виберіть найцікавіше з того, що ми вам пропонуємо, і ваша дитина отримає вели­ку користь.
Влітку сім’ї часто бувають «на при­роді». Природа буває різною. Наприк­лад, дача — це справжня природа.
«Пікнік» — от як це називається, коли вся родина на природу їде. Збираються на цю поїздку всі дружньо. Діти іграш­ки збирають, тато — спортивне й похідне спорядження, а мама — великий рюкзак з продуктами.
Отже, виїжджаючи на дачу, викорис­тайте час з користю.
На природі можна навчити:
                      самостійності;
                      нічого не боятися;
                      плавати, бігати, стрибати;
                      багаття розпалювати (тих дітей, що доросліші)-,
                      розширювати знання про рослин, тварин, природні явища;
                      отримувати емоційне задоволення.
Найчастіше на пікніку збираються
різновікові компанії. Тому нехай у вас у запасі буде декілька таких ігор, які всім цікаві і зрозумілі.
«Весела естафета»
Етап перший.
Мами й тата виборюють дистанцію і показують дітям спосіб пересування. Способів безліч: як пінгвін, як конячка, задки, боком, рачки, верхом на паличці, стрибаючи з м’ячиком, затиснутим між колінами.
Етап другий.
Дорослий тримає дитину за ноги, а вона виборює дистанцію на руках.
Етап третій.
Вибороти дистанцію з шишкою на голові (або яким-небудь іншим предметом).
Етап четвертий.
У цьому конкурсі беруть участь всі члени родини: тато, мама і дитина. Мама з татом зчіплюють руки так, щоб вийшов «стілець». На цей «стілець» всідається малюк і змагання розпо­чинаються.
Кожна родина добігає до домовлено­го дерева, оббігає його і повертається.
Якщо ви в сосновому лісі, то можна вибирати ігри з шишками.
«У кого більше шишок?»
Зібрати шишки. У кого більше, той і переможець.
«Влучний стрілець»
Відзначте лінію, від якої буде вести­ся стрільба. Поставте на невеликій відстані відро або капелюх, і нехай діти вправляються в метанні, закидаючи туди шишки.
«Скільки шишок, відгадай»
Побігали, пострибали, тепер час відпочити, посидіти біля багаття і погра­ти в спокійні ігри.
Покладіть кілька шишок у непрозорий пакет або мішечок і запропонуйте маля­там відгадати, скільки їх там, підказую­чи словами «більше» та «менше».
Не забудьте взяти з собою м'яч!
В які ігри можна грати із м’ячем?
Волейбол, футбол, баскетбол... А ще?
«Швидкий м'яч»
Усі великі та маленькі гравці стають у коло і починають передавати по колу м’яч. Поступово темп гри зростає.
Якщо хто-небудь із гравців м’яч упус­тив, він залишає гру і виходить з кола. Виграє той, хто залишився останнім.
«Дожени»
Всі гравці стають у коло. Два, які сто­ять один навпроти одного, тримають у руках по м’ячу.
За командою гравці починають пере­давати м’яч по колу в одному напрямку, намагаючись, щоб один м’яч наздогнав інший. Той, у кого виявиться два м’ячі, отримує штрафний бал.
Біля багаття
Діти з задоволенням допоможуть та­там розпалити багаття.
Попросіть їх зібрати хмиз і дрова. По­кажіть, як правильно розпалювати багаття.
Тут можна співати улюблені пісні, відгадувати загадки або грати в ігри зі словами.
«Зіпсований телефон»
Одна дитина придумує слово і гово­рить його на вухо сусідові, той передає почуте наступному гравцеві. Коли слово
«обійде» коло, останній гравець пови­нен його назвати вголос.
«Асоціації» .
«Асоціації» — для старших дітей.
Поясніть їм, що таке асоціації.
Наприклад, коли ми говоримо «зи­ма», то відразу згадуємо сніг. І так далі. Перший гравець вимовляє слово, а нас­тупний швидко говорить далі.
Скажімо «Слон — Африка», «Африка — Мавпа», «Мавпа — Зоопарк», «Зоопарк — Крокодил», Крокодил — Чебурашка».
Так від гравця до гравця слово буде трансформуватися.
На пляжі
Це ігри з водою та піском. Найблагодатніша пора для цих ігор — літо. З піском так цікаво гратися!
Кожен малюк з задоволенням будує, пересипає, ліпить. Дитина, якій 1,5—2 роки, ще не може по-справжньому ліпи­ти пасочки, тому сідайте в пісок — і ліпіть самі. Малюк буде бачити, як до­рослі це роблять, і намагатиметься наслідувати.
Покажіть маляті: ось сухий пісок, ось — мокрий. Сухий можна пересипати, а з мокрого робити будівлі.
На прогулянку беріть кілька відер різного розміру. Розповідайте маляті: «У велике відро поміститься багато піску, а в маленьке — мало».
Отже, чим зайнятися на піщаному березі?
Можна, наприклад:
                      «закопувати» один одного в теплий пісок;
                      ходити босоніж;
                      будувати з вологого піску палаци і вежі;
                      рити колодязі, тунелі;
                      прокладати дороги для іграшкових автомобілів;
                      робити пасочки і прикрашати їх;
                      «варити суп» у відрі;
                      разом з батьками робити піщані фігури;
                      малювати пальцями або паличкою на вологому піску.
Пляж — це не тільки пісок, але ще й вода. Річка або море, озеро або басейн.
Перш, ніж ви прочитаєте про ігри у воді, згадайте правила.
1.                   Увага! Увага! Не залишайте дітей у воді без нагляду!
2.                   Надувні іграшки і приладдя для плавання розраховані тільки на те, що дорослий перебуває поруч з дитиною.
3.                   Стежте, щоб малюк не перегрівся на сонці.
4.                   Не забувайте напувати дітлахів водою, тому що на пляжі буває дуже спекотно.
Сьогодні є безліч плавальних присто­сувань для дітей.
Це надувні ходунки, нарукавники, ласти, жилети.
«Водний забіг»
Бігати у воді дуже непросто.
Грати краще на такій глибині, щоб во­да була тільки до щиколотки. Зазда­легідь перевірте, щоб на дні не було камінців.
«Змагання крокодильчиків»

Всі діти стають крокодилчиками, вони ходять руками по дну на мілководді (обов’язково під наглядом дорослих)наздоганяючи один одного.

«Щучки та карасики»
Мама або тато будуть щучкою, а діти — карасиками. Для рибок-малят
намалюйте на пляжі будиночки-кружечки.
Карасики весело граються на прос­торі і тут з’являється «щучка». Рибки біжать з води до своїх будиночків.
Для ігор з водою можна використати гумові надувні басейни, поліетиленові ванни й тазики, поміщати в них плава­ючі іграшки, пляшечки, баночки.
Зробіть з дітьми кораблики, нехай гу­мові ляльки «вчаться» плавати, а каче­нята живуть на пісочній фермі біля «ставка» — вкопаного в землю тазика.
Якщо дитина залишилася в місті?
Як зробити, щоб дитина цікаво прове­ла літо?
Нехай у неї завжди під рукою будуть різні фарби, фломастери, олівці, плас­тилін і глина.
Яскраві, соковиті фарби на малюнках говоритимуть про те, що з дитиною все добре.
Відвідайте з малюком всі музеї вашо­го міста.
Бувайте більше на свіжому повітрі. Познайомте дитину з комахами. Особ­ливості поведінки комах, незвичне заба­рвлення, способи польоту викликають великий інтерес у дітей. Спостереження за комахами сприяє розумінню дітьми взаємозв’язків живої і неживої природи і дбайливого ставлення до неї.
Читайте дітям вірші, оповідання, каз­ки, загадуйте загадки.
Відпочити зі своєю дитиною — це чу­дова можливість побути з нею наодинці, подивитися на неї іншими очима, по­радіти тому, як вона виросла і як бага­то її цікавить.
КОНСУЛЬТАЦІЯ:
«СПОРТИВНІ РОЗВАГИ ВДОМА»


У період карантину перед сім'ями, де є маленькі діти, постає безліч запитань. Чим зайняти дитину, щоб можна було працювати віддалено? Які ігри можна грати у квартирі? Куди спрямувати енергію малечі? Для таких випадків можна запропонувати топ-10 спортивних розваг для дітей, які будуть до вподоби кожному малюкові.
1.Фітбол
      Дитині неодмінно сподобається грати з фітболом! Це не лише цікава іграшка, а й універсальний тренажер, який поліпшує фізичний стан малюка: координацію, гнучкість, розвиток м'язів та осанку. Навіть перегляд улюблених мультфільмів перетворюється у ціле тренування, коли дитина сидить на фітболі.

Баскетбол у домашніх умовах - весела та активна гра, що розвиває психомоторні навички малюка. Просте завдання поцілити в кільце допоможе дитині вчитися оцінювати свої можливості та ставити цілі. Головна перевага - кільце легко клеїться або прикручується, тому проблем зі встановленням вдома не буде. Можна грати усією сім'єю або наодинці.


Бажаєш познайомити дитину з грою в дартс? Пропонуємо тобі веселу мішень з дротиками у формі кульок. Це безпечно та цікаво! Крім того, ця гра розвиває влучність. Можна грати разом або наодинці. Головна мета – набрати якомога більшу кількість балів, тому можна заодно попрактикуватися рахувати.

Це пропозиція для тих, у кого є двір біля будинку. Набір для бадмінтону складається з сітки, двох воланів та ракеток, і це все поміщається в один компактний кейс. Його дуже легко і швидко встановлювати. Цей набір – можливість провести час надворі весело і корисно.

          
З цим аксесуаром для ігор можна створити цілу зону для спортивних тренувань та ігор! Знадобиться лише 9 з'єднаних плит. Ось як, наприклад, можна їх використати:

Гра 1:
Розташуй плити з різницею у півметра у різних напрямках. Дитина повинна перестрибувати з однією на іншу, не торкаючись підлоги. Відстань можна коригувати та ускладнювати завдання. Рекомендуємо грати під музику, бо так веселіше!
Гра2:
Стоячи на плиті, дитина повинна попасти м'ячем у ціль – іншу плиту. Головне, щоб ні ніжки, ні м'яч не торкались підлоги. Потім можна переходити з плити на плиту, намагатися влучити три або більше разів поспіль, змінювати відстань
6. Батут
      Напевно, кожна дитина мріє про особистий батут. І недарма, адже стрибки на батуті це не лише дуже весело, але й корисно. Вони дозволяють залучити 100% м'язів, що унікально для спортивного спорядження! Крім того, батут сприяє психомоторному розвитку дітей і допомагає їм стати самостійнішими. 

Свіже повітря ніхто не відміняв в умовах карантину! Можна провести трохи часу в лісі або у власному дворі й, наприклад, пограти з фрізбі! Існує багато цікавих ігор з цим спорядженням. Найпопулярніша - це пасування диском між двома або більше гравцями так, щоб він не торкався землі. Можна також пограти диск-гольф, тобто намагатися влучити диском у ціль. Грати з фрізбі дуже весело. Однак, якщо дитина маленька, то краще обрати м'який диск, аби уникнути ударів. 

Петанк - це французька гра з кулями. Коротко про правила: стоячи всередині кола, обома ногами торкаючись землі, гравці по черзі кидають порожнисті металеві кулі якомога ближче до маленької дерев'яної. Можна грати вдома на підлозі або на вулиці. А щоб дітям було простіше - обирай пластикові кулі.

Стрибання на скакалці збільшує ємність легень, тонізує м'язи, покращує циркуляцію крові та координацію. Щоб займатися було цікавіше, можна влаштувати змагання, наприклад, хто більше виконає стрибків за одну хвилину або хто довше прострибає, не зробивши помилки. Варіантів для гри – безліч. Головне – це зацікавити дитину і перетворити тренування на гру.
Флорбол - це хокей у приміщенні. Замість шайби використовується пластиковий м'яч, а удари виконуються ключкою особливої форми. Ціль гри: забити м'яч у ворота суперника. Ця запальна гра точно сподобається твоїй сім'ї, а головне - малюкам!


  











Наша дитина є найкращим нашим відображенням. І коли вона погано поводиться, подумайте, що ви робите не так. В першу чергу – чи правильно ви розмовляєте з нею. Спілкуватися з дитиною треба так, як  ви хотіли б, щоб розмовляли з вами. Поради вчителя-вихователя Венді Снайдер опублікував Motherly.
“Замініть свій звинувачувальний, негативний, загрозливий тон на нейтральний, правильний, співчутливий, підбадьорливий (це може забрати БАГАТО часу) і поведінка вашого малюка може значно покращитися.
Ці 20 позитивних фраз – дуже добрий початок, якщо ви хочете змінити тональність вашого з дитиною спілкування”:

1. «Про що тобі потрібно пам’ятати?»

Не вживайте: «Будь обережним».
Приклад: «Про що нам треба пам’ятати, коли ми граємо в парку?» або «Будь ласка, коли йдеш по цій стіні, рухайся повільно, як обережна черепаха».
Пояснення: діти часто ігнорують фрази, які ми повторюємо знову і знову. Фраза “будь обережним” не несе в собі потрібного змісту, тому її потрібно промовляти більш точно. Озвучте запобіжні заходи або донесіть інформацію про те, чого ви хочете.

2. «Будь ласка, говори спокійно».

Не вживайте: «Припини кричати!» або «Будь спокійнішим!»
Приклад: «Будь ласка, говоріть тихо або пошепки» (сказати пошепки) або: «Я люблю ваш спів, але потрібно вийти на вулицю або в ігрову кімнату, щоб робити це голосно».
Пояснення: деякі діти, природно, кричать голосніше за інших. Покажіть їм, де це можна робити, щоб не заважати людям, використовуйте для цього силу шепоту. У поєднанні з ніжним сенсорним і зоровим контактом, шепіт – неймовірно ефективний спосіб змусити дітей слухати.

3. «Хочеш зробити це самостійно чи тобі допомогти?»

Не вживайте: «Третій раз повторюю, одягайся!»
Приклад: «Ми йдемо. Одягнеш черевики самостійно чи мені допомогти тобі?» або «Сядеш в машину сам чи мені допомогти тобі? »
Пояснення: більшість дітей хочуть, щоб їм дали завдання. Необхідно надати їм вибір і їх навички критичного мислення скасують спокусу противитися.

4. «Що ти зрозумів з цієї помилки?»

Не вживайте: «Ганьба!» або «Могло б бути і краще».
Приклад: «Що ти зрозумів, коли зробив це неправильно?» або «Як зробити це по-іншому наступного разу, щоб не потрапити в біду?»
Пояснення: зосередження уваги на мотивації до зміни поведінки на майбутнє принесе вам набагато кращі результати, ніж докір за минулий вчинок.

5. «Будь ласка, …».

Не вживайте: «Не треба!» або «Зупинись!».
Приклад: «Будь ласка, легко погладь песика» або «Будь ласка, поклади взуття до шафи».
Пояснення: Ви кажете офіціантці,  друзям і рідним про те, чого НЕ хочете? Адже простіше і легше сказати про те, чого хочете.

6. «Сьогодні ми повинні йти швидко!»

Не вживайте: «Поспішай!» або «Ми запізнюємося!»
Приклад: «Сьогодні ми машинки-булліти на трасі Формули-1! Подивимося, як швидко ми можемо рухатися!»
Пояснення: дозволяйте дітям бути повільними! Але якщо поспішаєте, то це потрібно зробити для них цікавим.

7. «Хочеш піти зараз або через десять хвилин?»

Не вживайте: «Час йти … Негайно!»
Приклад: «Хлопці, хочете піти зараз чи погратися ще десять хвилин, а потім піти?
Пояснення: діти дуже самі люблять бути відповідальними за свій вибір! Це вимагає трохи уваги, але це працює! Дайте їм вибір і вони будуть поводитися краще, ніж якщо намагатися їх змушувати.

8. «Давай додамо цю іграшку в список подарунків на день народження!»

Не вживайте: «Ми не можемо собі цього дозволити» або «Ні, я сказала – НІЯКИХ ІГРАШОК!»
Приклад: «Давай купимо цю іграшку на твій день народження?»
Пояснення: якщо бути чесними, ми часто можемо купити це маленьке Лего, ми просто не хочемо його купувати. Замість того, щоб говорити про відсутність грошей і створювати відчуття дефіциту, краще навчити їх дочекатися іграшки або заробити на неї.

9. «Зупинися, вдихни повітря, тепер проси».

Не вживайте: «Припини рюмсати!»
Приклад: «Давайте зупинимося, подихаємо разом, тепер спробуй ще раз попросити, чого ти хочеш».
Пояснення: Обов’язково змоделюймо це. Продовжуйте повторювати це спокійно, поки дитина не заспокоїться і не змінить свого тону.

10. «Поважай себе та інших».

Не вживайте: «Будь чемним».
Приклад: «Не забувай, що потрібно поважати себе та інших, навіть якщо ти нервуєшся».
Пояснення: будьте конкретними, оскільки діти часто не сприймають загальних понять. Запитайте, чого ви хочете і попросіть їх повторити те, що важливо запам’ятати.

11. «Працюй в команді».

Приберіть: «Не командуй!» і «Ніхто не захоче гратися з тобою, якщо будеш робити так».
Приклад: «Ти чудовий лідер. Не забувай використовувати своїх навичок спільної роботи сьогодні. Запитуй друзів, а не навчай їх, що робити».
Роз’яснення: багато дітей, які хочуть домінувати (або відчувати себе сильними) часто говорять, що вони владні або що ніхто не хоче їх слухати.
Станьте тренером своєї дитини і навчіть її чесної гри: запитувати замість того, щоб командувати, показувати замість того, щоб розповідати і робити щось по черзі.

12. «Мені потрібно, щоб ти…».

Не вживайте: «Припини робити ___» і «Це не нормально для ___».
Приклад: «Мені потрібно, щоб ти легенько погладив собаку». «Мені потрібно, щоб ти сповільнилася і рухалася, як черепаха, адже ми знаходимося на небезпечному паркінгу».
Пояснення: заборони часто не діють ефективно і діти краще реагують, коли ми спілкуємося з ними не наказовим способом. Крім того, прохання про те, чого ви хочете – величезне, воно спрямовує дітей в потрібному вам напрямку (на відміну від зосередження на тому, чого ви НЕ хочете!)

13. «Поплач, я хвилююся за тебе».

Не вживайте: «Не будь дитиною» або «Не плач».
Приклад: “Цілком нормально, що тобі сумно, я буду тут, якщо знадоблюся. Я знаю, що ти зможеш знайти спосіб подбати про себе”.
Пояснення: діти дуже позитивно реагують, коли ми не тиснемо на них, щоб зупинити їх плач або спробувати змусити їх не хвилюватися. Навчайте їх тому, що вони здатні впоратися з собою і вони швидше перестануть сумувати, а також вибудують свою самооцінку.

14. «Як ти подбаєш про себе?»

Не вживайте: «Зроби це і все буде добре», «Це не має значення» або «Чому ти завжди розпускаєш нюні? Візьми печиво».
Приклад: «Це нормально, що ти…. Що ти можеш зробити, щоб допомогти собі почуватися краще?
Пояснення: вміння дітей піклуватися про себе – неймовірний подарунок! Діти, які вміють чесно переживати емоції, роблять менше непродуманих дій, менше потрапляють в неприємності і мають більш високу самооцінку.

15. «Я почекаю, поки ти закінчиш».

Не вживайте: «Дай я зроблю це».
Приклад: «Схоже, тобі потрібен час, я сяду і почекаю».
Пояснення: батькам потрібно менше поспішати. Нехай дитина сама зав’яже шнурки або прочитає вивіску. Мета – дозволити дітям спробувати, витримати невдачу, повторити спробу і закріпити почуття умілості, щоб вони не завжди залежали від нас!

16. «Я люблю тебе, незважаючи ні на що».

Не вживайте: «Ніхто не любить тебе, коли ти погано поводишся» або «Не цілуй мене після того, як зробив таке».
Приклад: «Я люблю тебе, незалежно від того, як ти себе поводила. Наступного разу попроси іграшку, замість того, щоб схопити її».
Пояснення: в основі позитивного виховання лежить безумовна любов. Це означає, що наша любов до наших дітей не повинна залежати від їхньої доброї поведінки. Ми любимо їх всім серцем, безумовно. Це задовольняє потребу дітей належати, що є ключовим мотивувальним фактором.

17. «Я хвилююся, тому що…».

Не вживайте: «Ти недостатньо дорослий» або «Ти занадто малий, щоб зробити це».
Приклад: «Я хвилююся за тебе, коли ти йдеш по цій стіні, я боюся, що ти впадеш і нашкодиш собі».
Пояснення: коли у нас є свої страхи і турботи, наші діти краще реагують і поважають наші обмеження. Діти часто думають, що вони є досить дорослими, досить сильними і досить вмілими.
Тому вони швидко ганяють на велосипеді або лізуть на високий паркан. Нагадайте дітям про ризик, використовуючи фразу “Я хвилююся…”.

18. «Зроби це сам».

Не вживайте: «Мені байдуже».
Приклад: «Мені б дуже сподобалася твоя допомога».
Пояснення: коли нам дійсно все одно, це чудова можливість розширити можливості наших дітей і дозволити їм зробити щось самостійно!
Хороші лідери також є хорошими послідовниками, тому потрібно дозволити дітям іноді самостійно приймати рішення.

19. «Я вірю в тебе і підтримую тебе».

Не вживайте: «Я сам подбаю про це» або «Чому я повинен робити це замість тебе?»
Приклад: «Я бачу, як це складно для тебе і я вірю в те, що ти впораєшся з цим. Я тут, щоб підтримати тебе, якщо потрібні думки про те, як правильно вирішити ситуацію».
Пояснення: важливо налаштовувати наших дітей на успіх. Вони повинні вміти піклуватися про себе, вирішувати свої проблеми і бути впевненими в тому, на що здатні. Підтримка замість вирішення ситуації часто вимагає більшого терпіння, але вона створює самооцінку і внутрішню мотивацію у дітей!

20. «Як ти почуваєшся?»

Не вживайте: «Заспокойся! Не потрібно так сумувати!»
Приклад: «Я бачу, що ти засмучена, що ти відчуваєш?»
Пояснення: Допомагати дітям ідентифікувати свої емоції й ефективно спілкуватися з ними – важливий елемент позитивного виховання.
Коли діти добре себе почувають, відчуваючи емоції і, передаючи їх іншим (замість того, щоб заперечувати їх і намагатися приховати), поведінка змінюється і стає більш відкритою та сповненою поваги.
Використовуйте ці фрази, щоб налагодити діалог зі своїми дітьми!





 














КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ на тему: «Вплив пісочної терапії на гармонійний розвиток дитини»

Як зробити пісочницю вдома?

Для домашнього використання можна взяти невеликий дерев'яний або пластмасовий ящик (коробку, піднос). Піском заповнюється 1/3 ящика. Перед використанням пісок потрібно  просіяти, промити і  прожарити в духовці.

Матеріали і предмети, які використовують для гри:
•    вода, сито для піску, формочки, фігурки людей і тварин; казкові герої: добрі і злі.
•    природні об'єкти: каміння, шматки дерева, сухі рослини, жолуді, насіння, пір'я і тому подібне;
•    іграшкові предмети побуту, меблі, посуд, транспорт;
•    об'єкти навколишнього світу: будинки, паркани, мости, ворота і тому подібне;
•    пластмасові і дерев'яні букви і цифри, геометричні фігури;

  Пропонуємо вам декілька ігор для дітей старшого дошкільного віку:
•    По-перше, розглянемо ігри, які направлені  на розвиток дрібної моторики рук та тактильної чутливості.
•    Давай спочатку змочимо пісок
 ● Гра «Сліди»:
-   Вправа «Йдуть ведмежата» - спочатку кулачками будемо натискати на пісок,  тепер долоньками, натискаємо з силою;
-  Вправа «Стрибають зайці» - будемо ударяти по поверхні піску двома пальчиками, рухаємося у різних напрямках; тепер трьома  згрупованими пальчиками (потім 4 і 5 пальчиками);
-  «Повзуть змійки» - спочатку розслабленими пальчиками (показати) зробимо поверхню піску хвилястою; а тепер пальчики напружимо (у різних напрямках). А тепер виконаємо вправу ребром долоні.
-  «Біжать жучки» - рухаємо всіма пальчиками, як бігають комахи; можна занурювати ручки повністю в пісок, вони торкаються один одного, начебто «жучки вітаються»;
● «Намисто для мами» - із чого роблять намисто? (із намистинок). А на що нанизують намистинки? (на ниточку). Намалюй пальчиком ниточку і намистинки. Виклади намистинки із камінців і квасолі.
(шановні батьки, таким чином можна запропонувати дитині викласти любу фігуру, букву чи предмет за бажанням дитини, використовуючи любий підручний матеріал).

- А тепер пропонуємо математичні ігри:
● «Скільки?»  - я заховала в піску предмети, знайди, полічи їх та познач відповідною цифрою (7 каштанів, 8 жолудів)
● «Сусіди» -   сусіди – це ті, хто живе по сусідству, поряд. Допоможи цифрі 4 знайти своїх сусідів. Проведи доріжки пальчиком.
● «Геометрична мозаїка» - виклади із мозаїки фігури: квадрат, прямокутник, ромб. Як ці фігури можна назвати? (чотирикутниками) Чому? Скільки сторін у будь-якого чотирикутника? У якої фігури є 3 кути і 3 сторони? Намалюй її. Намалюй фігури, які не мають кутів.
 (геометричні фігури, цифри можна викладати, малювати  за зразком, з пам’яті, чи словесними вказівками дорослого)
 -  Зараз пропонуємо ігри з навчання грамоти та мовленнєвого розвитку:
●  «Хто сховався?» - необхідно знайти в піску фігурки і назвати перший/останній звук у слові; (тягнути звук)
●  «Веселі перетворення» - намалюй букву Р, а тепер спробуй її перетворити на букву В, а її на Ь – Б – Г – Т – І;
●  «Відгадай» - я закрию очі, а ти сховаєш в піску якусь тварину. Підкажи мені, що ти сховав. Загадай загадку. Не забудь назвати частини тіла тварини, що вміє робити, де живе, яку користь приносить людям.
 (шановні батьки, при виконанні цієї вправи спочатку разом з дитиною розгляньте тварину, складіть про неї речення, дайте зразок відповіді та  загадайте тварину самі, а потім запропонуйте дитині скласти спочатку речення, а потім розповідь - загадку)

 Шановні батьки! Дотримуйтеся таких правил при організації ігор на піску:
 - Підбирайте завдання, відповідне можливостям дитини;
 - Виключайте негативну оцінку дій дитини і її ідей;
- Заохочуйте фантазію і творчий підхід.
Успіхів Вам!











Сталий розвиток (англомовний оригінал терміну «sustainable development») — це розвиток, що дозволяє людям, які живуть сьогодні, задовольнити свої потреби, але не ставить під загрозу здатність майбутніх поколінь також задовольнити власні потреби. Йдеться про потреби людей у такому: їжі, питній воді, чистому повітрі ,комфортних житлових умовах, забезпеченні їхніх прав і свобод, мирному співіснуванні, доступі до культурних цінностей і традицій тощо. Важливо не тільки інформувати про сталий розвиток, а формувати нові моделі поведінки і звички дітей. Діти мають не тільки знати, наприклад, про необхідність економити папір для збереження дерев і можливість його вторинної переробки, а й ощадливо його використовувати та разом з дорослими відносити паперові відходи до пунктів прийому макулатури. 


Чим зайнятися на вулиці з дитиною взимку: 5 цікавих ігор зі снігом



Сніжна зима - це чудова пора для різних ігор і забав на свіжому повітрі. У багатьох батьків з'являється можливість згадати дитинство разом зі своїми дітьми - покататися на санках, проїхатись на лижах, побудувати снігову фортецю, зліпити сніговика. Ми підкажемо вам 5 цікавих ігор зі снігом для сімейного дозвілля.
Чим можна зайнята з дитиною на вулиці в снігову пору року? Візьміть на замітку цікаві розваги та ігри, які сподобаються малюкові і його батькам.

Як підготуватися до прогулянки

Перед тим як вийти на вулицю потрібно тепло і зручно одягнути дитину. Одяг не повинен заважати руху малюка. Для цих цілей добре підійдуть вироби з флісу і термобілизна. Що стосується верхнього одягу, то краще за все підійде куртка і напівкомбінезон. Взуття і рукавички теж повинні бути водонепроникні. Головне не перестаратися, щоб дитина не пітніла під час прогулянки.

Як урізноманітнити зимову прогулянку?

Чиї сліди? Можна розважити дитину, залишаючи сліди на снігу. Тато з мамою повинні поставити по одному сліду, поки дитина відвернеться. Потім малюк може вгадати, де чий слід. Також, буде добре, якщо на снігу будуть сліди котика, собачки або пташки. Теж буде цікаво і пізнавально відгадати їх сліди.

Вчимося на снігу. Під час прогулянки можна повчити букви, цифри або фігури. Хорошим помічником в цій справі буде пухнастий сніг, на якому можна малювати. Мама або тато пишуть дитині букву, і називають її, а малюк повинен повторити.

Снігова фортеця. Всі ми в дитинстві робили такі споруди. Можна передати ці знання і дитині, тим більше зараз в магазинах є безліч пристосувань для зимових ігор. З їх допомогою можна буде швидко спорудити акуратну фортецю.

Кольоровий сніговик. Можна, звісно ж, зліпити звичайного сніговика. Але якщо проявити трішки фантазії, то вийде дуже яскравий сніговик. Для цього потрібно вдома розвести акварель з водою, і налити її в пульверизатор. Сніговик стане набагато гарнішим, якщо на нього нанести цю суміш. Дитині буде не тільки цікаво, а й пізнавально, якщо вона ще не знайома з усіма кольорами

Сніговий археолог. Можна взяти невеликі пластикові іграшки, і поки дитина не бачить, закопати їх у сніг. Також гра стане ще цікавішою, якщо розмістити по майданчику підказки, щоб малюк швидше знайшов скарб.









Програма для дітей старшого дошкільного віку “Впевнений старт”


Програма адресована педагогам та батькам вихованців. Зміст програми передбачає організацію взаємодії дорослого з дитиною в такий спосіб, який забезпечує збалансований особистісний розвиток дошкільника в різних ви­дах дитячої активності, а не лише «знаннєвий приріст» за основними змістовими напрямами програми.
Радісне навчання, пріоритет партнерства і ровесництва, за­безпечення максимальної активності дитини під час прожи­вання кожного дня передшкільного року — головні принци­пи Програми. Вихователь, який дотримується цих принципів, зможе забезпечити впевнений і успішний старт дошкільників до перспектив майбутнього життя.
Програма «Впевнений старт» має чіткий, лаконічний виклад основних освітніх завдань, результатів освітніх впливів й не переобтяжена методичними порадами.
За спрямованістю  на реалізацію розвивальних, виховних, навчальних цілей освіти й змістовими складовими і наповненням Програма є комплексною.
Програма базується на інваріантній складовій змісту дошкільної освіти.
Типовий розподіл навчального навантаження здійснено за ви­дами діяльності дитини:
  • комунікативна;
  • здоров’язберігальна й рухова;
  • господарсько-побутова;
  • художньо-естетична;
  • пізнавально-дослідницька;
  • мовленнєва;
  • ігрова.
Комунікативна діяльність, або спілкування дитини старшого дошкільно­го віку розуміється як самостійний вид специфічно дитячої діяльності, в якому формуються та розвиваються комунікативні навички та навички взаємодії. Го­ловним навчальним змістом діяльності спілкування є розуміння іншої людини. Кінцевим результатом життєвих навичок у спілкуванні виступає адекватність дій (емоційних, мовленнєвих, поведінкових) різноманітним ситуаціям спілкування (в грі, в пізнавально-дослідній та інших видах діяльності, які забезпечують взаємо­розуміння між учасниками комунікації). Невербальні засоби спілкування та мов­леннєве висловлювання (думка, що оформлена у мовлення) є інструменталь­ними засобами комунікативної діяльності. Саме тому вони виступають освітнім змістом «научіння» кожної дитини правильно та адекватно, відповідно до ситуа­цій спілкування, використовувати різноманітні засоби комунікації.

ЗДОРОВЯЗБЕРІГАЛЬНА, РУХОВА ДІЯЛЬНІСТЬ.
Здоров’язберігальна діяльність передбачає ефективний вплив на стан фізичного, психічного та соціального здоров’я дітей. Полягає у вирішенні таких завдань: охорона життя та зміцнення здоров’я, підвищення рівня стійкості та опірності організму несприятливим факторам довкілля; поліпшення розумової та фізичної працездатності; зміцнення опорно-рухового апарату, формування правильної постави та склепіння стопи; підвищення функціональних можливо­стей.
ПІЗНАВАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ:
Пізнавально-дослідницька діяльність дитини старшого дошкільного віку забезпечує розвиток пізнавальних психічних процесів: пам’ять, увага, уява, мислення, сприймання; розвиток розумових операцій: аналіз, порівняння, син­тез, узагальнення, класифікація; безпосередньо пов’язана з мовленнєвим, худож­ньо-естетичним та фізичним розвитком; відбувається через усі види діяльності дошкільника; актуалізується через смислові акценти, відповіді, на які шукає ди­тина у створених педагогом розвивальних ситуаціях. Зміст освітніх завдань кон­кретизовано у напрямках: «У світі предметів», «У світі людей», «У світі природи», «Елементарні математичні уявлення», «Досліди та експерименти». Провідним за­собом та результативним показником вирішення освітніх завдань цього розділу є здатність дитини висловлювати свої думки (самостійність думки, що вираже­на у слові), мовленнєвий розвиток дитини (див. наступний розділ), розвиненість психічних процесів і способів пізнання. Наскрізні завдання: засвоєння знань, роз­виток розумових операцій, опанування способами пізнавально-дослідної діяль- ності. Особливим засобом пізнавально-дослідної діяльності є засвоєння знаків та символів. Цьому слугуватимуть логіко-математичні знаки та знаки писемного мовлення (літери), інші знаки як символи. Навчати способам використання цих знаків у пізнанні оточуючого світу.
МОВЛЕННЄВА ДІЯЛЬНІСТЬ
Мовленнєвий розвиток дитини показує ефективність розвивальних впливів дорослих у збагаченні досвіду взаємодії малюка зі світом природи, людей, предметно-технічного оточення. Очікуваний результат: єдність емо­цій, інтелекту та вольової регуляції у мовленнєвій поведінці дитини. Специфі­ка мовленнєвого розвитку дитини така, що вимагає комплексного підходу до реалізації всіх завдань опанування мовою (рідною, спорідненою, іноземною). І хоча в певних формах мовленнєвої роботи можуть бути домінуючі завдання з розвитку мовленнєвих навичок (звуковимова, граматична правильність, роз­ширення словникового запасу),загалом усі вони взаємозалежні, взаємопов’я­зані й саме тому формують основну здатність людини як свідомої істоти – мис­лити та виражати свої думки словами. Тому створення дорослим діяльнісних розвивальних ситуацій, в яких дитина ДІЄ, МИСЛИТЬ, виражає своє ЕМОЦІЙНЕ СТАВЛЕННЯ до подій, формує всі форми мислення (предметно-практичне, обра­зне, словесно-логічне) та здатність використання мови як інструменту само­вираження. Вирішення освітніх завдань цього розділу може і має відбувати в .сіх видах діяльності дитини (через усі розділи програми «Впевнений старт»). Саме це формує нову якість психічного розвитку дитини – цілісність психіки, яка виражається у єдності емоційних, інтелектуальних, вольових якостей, а та­кож у мовленнєвій поведінці дитини.

ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
Гра – провідна діяльність дитини старшого дошкільного віку. Органі­зація ігрової діяльності виконує одночасно широкий діапазон функцій: від згуртування дітей до винахідницької діяльності, але найголовнішою є досвід соціальної взаємодії на засадах емоційно-ціннісного ставлення дитини до себе, до інших людей (дітей/дорослих), до світу. Передбачає розвиток твор­чих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості дітей в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і ре­алізації себе в ньому. Серед видів ігор чинне місце займає сюжетно-рольова гра. Завдання вихователя сприяти переходу дошкільників на творчий рівень сюжетно-рольової гри.
ГОСПОДАРСЬКО-ПОБУТОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
Господарсько-побутова діяльність включає в себе працю у повсяк­денному житті, самообслуговування, діяльність у природі, художньо-створювальну діяльність у побуті (дизайн). Залучення дітей до праці, зокрема до господарсько-побутової та самообслуговування, має неабияке значення в процесі формування у дітей самостійності та організованості. Важливим аспектом цьо­го напрямку діяльності є виховання у дітей ціннісного ставлення до результатів праці інших людей. Цей розділ програми висвітлює освітні завдання, виконан­ня яких сприятиме трудовому вихованню дошкільників.
ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Художньо-продуктивна діяльність дітей, пов’язана зі сприйманням творів мистецтва, формуванням ціннісного ставлення до нього, а також відображенням естетичних уявлень, вражень дітьми у власній творчості. Художньо-естетичний розвиток дитини здійснюється під час реалізації змісту художньо-естетичної діяльності (художньо-літературної, зображувальної, музичної, театральної) і залежить від вікових особливостей та індивідуаль­них можливостей дитини, її здібностей і нахилів. На рівень досягнень дитини також впливають ставлення батьків до мистецтва, умови художньо-естетич­ного виховання в родині та дошкільному навчальному закладі. Зміст освіти в художній діяльності складається з комплексу завдань (освітні, виховні, розвивальні), мистецького репертуару (орієнтовний комплекс художніх творів), те­матики мистецької діяльності, презентаційних, підсумкових форм організації роботи з дітьми тощо (їх представлено в додатках та методичних рекоменда­ціях до програми).
ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК
Цілісний розвиток особистості старшого дошкільника передбачає, що дитина старшого дошкільного віку має емоційно-ціннісне ставлення до різних аспектів особисто­го життя, найближчого оточення, життя природи і соціуму; виявляє сформо- ваність базових знань про світ природи і суспільства, життєві навички (компе­тентності) взаємодії з оточенням та навички володіння інструментом пізнання, відтворення та перетворення світу за допомогою мовних та інших засобів; де­монструє розвиненість особистісних якостей та рис характеру, що уможлив­лює регуляцію її поведінки та діяльності. Цей розділ програми є прообразом кінцевого результату її реалізації.







«LEGO» - це новий тип навчання з надзвичайно ефективними соціалізується методами впливу:як правило, діти працюють в групі (обговорюється і враховується думка кожної дитини).
Картинки по запросу консультація для батьків ігри лего
Як відомо, застосування «LEGO» сприяє:
1. Розвитку у дітей сенсорних уявлень, оскільки використовуються деталі різної форми, пофарбовані в основні кольори;
2. Розвитку та вдосконалення вищих психічних функцій (пам'яті, уваги, мислення, робиться наголос на розвиток таких розумових процесів, як аналіз, синтез, класифікація, узагальнення);
3. Тренування пальців кистей рук, що дуже важливо для розвитку дрібної моторики.
4. Згуртуванню дитячого колективу, формування почуття симпатії один до одного, т. К. Діти вчаться спільно вирішувати завдання, розподіляти ролі, пояснювати один одному важливість даного конструктивного рішення.
5. Конструктивна діяльність дуже тісно пов'язана з розвитком мови, т. К. (Спочатку з дитиною проговорюється, що він хоче побудувати, з яких деталей, чому, скільки, розміри і т. Д., Що в подальшому допомагає дитині самій визначати кінцевий результат праці.)
У LEGO - конструюванні передбачається участь батьків, які здатні вплинути на розвиток здібностей дітей і виявлення їх талантів.
LEGO - це унікальний конструктор, з деталей якого можна побудувати як звичайну вежу, висота якої буде відзначена в книзі рекордів Гіннеса, так і робота, здатного проводити виміри освітленості і температури навколишнього простору або сортувати предмети по кошиках. 



Психологічні особливості 
дітей 4-5 років.
Мислення.

До кінця середнього дошкільного віку сприйняття дітей стає більш розвиненим. Вони виявляються здатними назвати форму, на яку схожий той чи інший предмет. Вони можуть виокремлювати в складних об'єктах прості форми і з простих форм відтворювати складні об'єкти. Діти здатні упорядкувати групи предметів по сенсорному ознакою - величиною, кольором; виділити такі параметри, як висота, довжина і ширина. Удосконалюється орієнтація в просторі. Зростає обсяг пам'яті. Діти запам'ятовують до 7-8 назв предметів. Починає складатися довільне запам'ятовування: діти здатні прийняти завдання на запам'ятовування, пам'ятають доручення дорослих, можуть вивчити невеликий вірш і т.д.
Починає розвиватися образне мислення. Діти виявляються здатними використовувати прості схематизовані зображення для вирішення нескладних завдань. Дошкільнята можуть будувати за схемою, вирішувати лабіринтові завдання. Розвивається передбачення. На основі просторового розташування об'єктів діти можуть сказати, що станеться в результаті їх взаємодії. Однак при цьому їм важко стати на позицію іншого спостерігача і у внутрішньому плані зробити уявне перетворення образу. Для дітей цього віку особливо характерні відомі феномени Ж. Піаже: збереження кількості, об'єму і величини. Наприклад, якщо дитині пред'явити три чорні гуртка з паперу і сім білих гуртків з паперу і запитати: «Яких гуртків більше - чорних або білих?», Більшість відповідять, що білих більше. Але якщо запитати: «Яких більше - білих або паперових?», Відповідь буде таким же - більше білих.
Продовжує розвиватися уява. Формуються такі її особливості, як оригінальність і довільність. Діти можуть самостійно придумати невелику казку на задану тему.
Збільшується стійкість уваги. Дитині виявляється доступною зосереджена діяльність протягом 15-20 хвилин. Він здатний утримувати в пам'яті при виконанні будь-яких дій нескладно.
Мовлення.
У середньому дошкільному віці покращується вимова звуків і дикція. Мова стає предметом активності дітей. Вони вдало імітують голоси тварин, інтонаційно виділяють мова тих чи інших персонажів. Інтерес викликають ритмічна структура мови, рими.
Розвивається граматична сторона мови. Дошкільнята займаються словотворенням на основі граматичних правил. Мова дітей при взаємодії один з одним носить ситуативний характер, а при спілкуванні з дорослим стає внеситуативно.
Змінюється зміст спілкування дитини і дорослого. Воно виходить за межі конкретної ситуації, в якій виявляється дитина. Провідним стає пізнавальний мотив. Інформація, яку дитина отримує в процесі спілкування, може бути складною і важкою для розуміння, але вона викликає інтерес.
У дітей формується потреба в повазі з боку дорослого, для них виявляється надзвичайно важливою його похвала. Це призводить до їх підвищеної уразливості на зауваження. Підвищена уразливість являє собою вікової феномен.
Творчість.
Значний розвиток отримує образотворча діяльність. Малюнок стає предметним і деталізованим. Графічне зображення людини характеризується наявністю тулуба, очей, рота, носа, волосся, іноді одягу і її деталей. Удосконалюється технічна сторона образотворчої діяльності. Діти можуть малювати основні геометричні фігури, вирізати ножицями, наклеювати зображення на папір і т. д.





 

2 коментарі:

  1. Шановні Добродії)))) наша група, особисто для мене, як мами та спостерігача, є найкращою не лише в садочку, а й у місті)))) Все просто - тому що дуже душевно, по-домашньому затишно та любо ))). Дітки із великим задоволенням зранку приходять до групи, цілують своїх батьків та із посмішкою біжать до друзів - на сам перед до Ольги Олексіївни, Ірини Юріївна, ввечері Марини Гаврилівни, своїх любих однолітків ))) а ввечері - також із посмішкою та галосом обіймають рідних і також, як і вранці, цілують та обіймають вихователів )))) Дуже цікаві заняття в групі - особисто у нас вдома іде виготовлення масажеру та еспандера із яєць та кришичок )) Ольга Олексіївна вдохновила)))). Дуже багато цікавих і розвиваючих ігр, подій, закладів проводиться не тільки а групі, а і на вулиці, в залі)) Із великою любов'ю діти ставляться до навколишнього середовища, до тварин, із легкістю виконують "домашні завдання" та із власної ініціативи малюють " сюрпризи" вихователям )) Все це свідчить про щірість та безмежну любов до своєї праці наших любих Помічників у вихованні нашого найдорожчого в житті - наших діток ) Дякуємо Вам за працю!!!!!

    ВідповістиВидалити